kele
2018. 05. 24.
kiscim2118

Mi újság, ifjúság? – Jutalomkirándulás és a könyvek éjszakája

ifj18183A Magyar Nemzetiségi Művelődési Intézet által szervezett jutalomkiránduláson a magyar versenyeken helyezést elért középiskolás diákok és a kétnyelvű általános iskolák tanulók vettek részt.

Első megállónk Ópusztaszer volt, ahol a Szeri csárdában finom ebéddel várták társaságunkat, majd a Nemzeti Történeti Emlékparkban először a fenséges Feszty-körképet néztük meg. Ezt követően bejártuk az emlékparkot, megnéztük a skanzent, illetve a Szabadtéri Néprajzi Gyűjteményt, a Nomád Parkot. Majd a Lakiteleki Népfőiskola vendégházába indultunk, ahol Lezsák Sándor, Magyarország Országgyűlésének alelnöke fogadott bennünket. Másnap Kecskemétre vezetett utunk, ahol megtekintettük a várost, majd a szecesszió gyöngyszemét, a híres Városháza dísztermét csodáltuk meg. A város szülöttjének, Katona Józsefnek az emlékházát, majd Népi Iparművészeti Gyűjteményt is megnéztük.

És mi tetszett a legjobban?

Toplak Anna, 2.a: – Tetszett, hogy megtekintettük Katona József szülőházát.

Močnek Otto, 2.a: – Már másodszor láthattam a Feszty-körképet, de újra lenyűgözött. Összességében tetszett a laza program, de hiányoltam a kecskeméti Cifrapalota megtekintését.

Gjuran Gloria, 2.a: – Az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark megtekintése volt számomra a legérdekesebb. Tetszett a kecskeméti Városháza, s a jókedvhez hozzájárult a napos idő is.

Horváth Eszter, 2.a: – Még sosem jártam Kecskeméten, ezért örültem, hogy megismertem a városközpontot.

Tomka Gergely, 2.a: – Nekem a legjobban a Feszty-körkép tetszett, annak ellenére, hogy már másodszor láttam. Örülök, hogy újra íjazhattam, és remélem, a jövőben újra megtekinthetem a körképet.

Császár Péter, 1.a: – Tetszett az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark és Kecskemét belvárosa. Remélem, hamarosan visszatérhetek ebbe a gyönyörű városba.

Tot Viktorija, 1.b: – Minden érdekes volt, mert sok új dolgot hallottam. Ópusztaszeren már voltam egyszer, de most másodszorra még érdekesebb volt. A szálláshely is csodálatos volt, a fürdőzés pedig nagyon jó volt a hosszú és fárasztó út után.

Somi Eva, muraszombati SPTŠ, a fakultatív magyarórák tanulója: – Különösen az tetszett, hogy aktívan teltek a programok, így kipróbálhattuk magunkat íjászatban vagy dolgozhattunk igazi bőrrel. A szálláshelyünk azon kívül, hogy nagyon szép és otthonos volt, még medencével is rendelkezett, amit persze rögtön ki is próbáltunk. A sok élményt pedig megkoronázta még a gyönyörű napsütés is.

Dancs Anna, a Lendvai Kétnyelvű Középiskola magyartanára: – A kirándulás nagyon tartalmas és felejthetetlen volt. Sikeresek voltak a programok, nem csalódtunk. Lelkesen, feldobódva értünk haza, alig vártuk, hogy az itthon maradottaknak meséljünk. Ez a röpke két nap elegendő volt ahhoz, hogy teljesen kikapcsolódjunk és feltöltődjünk. Ilyen és hasonló sikeres jutalomkirándulások megszervezését kívánom az MNMI-nek a továbbiakban is.

Az iskolában töltöttük a könyv éjszakáját

ifj18181Április 23-án a Pártosfalvi Kétnyelvű Általános Iskolában is megtartották a könyv éjszakáját. Ez alkalomból az olvasást és a könyveket kedvelő tanulók este hatra hálózsákkal tértek vissza az iskolába. A programban kicsik és nagyok is részt vettek. Elsőként Iva olvasott fel nekünk egy mesét, majd egy kalandos feladatot kaptunk: kincset kellett keresnünk. Minden egyes kincs egy találós kérdés volt, amit aztán együtt oldottunk meg. Az este folytatásában két csoportra osztódtunk. Az egyik csoport a vacsorát készítette el, a másik a tantermeket rendezte be az ott alváshoz. Vacsora után egy óra olvasás következett, majd mindenki elmondta, hogy miről olvasott, a kisebbek pedig rajzoltak is a történetekről. A bemutatás után a tanárnő jóéjt-mesét mondott a kicsiknek, mi pedig olvashattuk a kiválasztott könyvünket. Nekem nagyon tetszett ez az este.