kele
2018. 08. 16.
kiscim3318

Tanulmányi kirándulás Ljubljanába

tanulmanyi19181A tevékenységi napok keretében április 24-én a Lendvai Kétnyelvű Középiskola magyar anyanyelvi csoportjának diákjai tanulmányi kirándulásra Ljubljanába utaztak, ahol megtekintették a magyar nagykövetséget, a Balassi Intézetet és a ljubljanai várat.

Hat órakor indultunk az iskola elől, majd három óra utazás után megérkeztünk Ljubljanába. Először a magyar nagykövetséget volt lehetőségünk megtekinteni és részletesen megismerni a jellemzőit. A nagykövetségen Dávid Andor elsőbeosztott fogadott bennünket, aki végigvezetett minket az intézményen, beszélt saját életútjáról, karrierjéről és tapasztalatairól is. A végén megvendégelésre hívott bennünket, ahol a kérdéseinkre is válaszolt.

Majd a nagykövetségének kulturális központját, a Balassi Intézetet tekintettük meg, ahol az igazgatóhelyettes, Sárossy Bence kulturális titkár mutatta be nekünk az intézet működését. A bemutatást követően megtekintettük Herman László szlovéniai magyar festőművész „A határ szélén” című tárlatát. Életéről, alkotásairól és a most látható kiállításról pedig maga a művész beszélt nekünk.

Megtudtuk azt is, hogy a Ljubljanában élő magyarok gyermekeinek a magyar nyelv tanulását szervezik meg meg az intézetben. Csoportképet is készítettünk az intézet előtt.

tanulmanyi19182A továbbiakban Herman László mutatta be Ljubljana belvárosát és a ljubljanai várat is. Ezután elgyalogoltunk a siklóig, azzal mentünk fel a várba, ahol megkoszorúztuk Batthyány Lajos, Magyarország első miniszterelnökének emléktábláját. A koszorúzáson jelen volt a nagykövetség egyik diplomatája, Bakos Gábor is.

Azután gyönyörű kilátásban volt részünk, ahonna láthattuk a város csodás épületeit. Ezután következett a szabadidő és a városnézés. A Prešeren térről indultunk vissza gyalog a buszig, majd este hét óra előtt értünk Lendvára.

Nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy megtekinthettük Magyarország Ljubljanai Nagykövetségét és betekintést kaphattunk a Magyarország és Szlovénia közötti kapcsolatrendszerbe is. Büszkék lehetünk arra, hogy anyanyelvi szinten beszéljük a szép magyar nyelvet, hisz ez sok ablakot tár ki előttünk a világban.

Mi, diákok is hálásan köszönjük a Lendvai Magyar Főkonzulátus vezetőjének, dr. Földes Gyulának a segítségét a kirándulás megvalósításában.