kele
2019. 06. 20.
kiscim2519

Mi újság, ifjúság? – A szabadon élő állatok között

afrika10191Az embereknek mindig jót tesz egy utazás, hisz ettől jobban megismerik a világot. A mi családunk nagyon szeret utazni, ezért is repültünk ki a Dél-afrikai Köztársaságba két hétre.

Nagyon korán kellett felkelnünk, hiszen 7 órakor indult el a repülőgép Budapestről. A korán kelés nekem általában probléma, de aznap már 3 órakor fenn voltunk a nővéremmel. Fél napot töltöttünk a repülőkön. A repülés könnyű és jó volt az elején, mert hozzá vagyok szokva, de az utolsó 4–5 órában már alig vártam, hogy földet érjen a lábam. Johannesburgban szálltunk le, azután Boksburgba mentünk. Boksburgban igazából inkább az afrikai stílusú boltokat néztük meg, ahol olyan márkák voltak, amiket itthon nem találhatsz meg.

A harmadik nap Pilanesbergbe utaztunk autóval, a Pilanesbergi Nemzeti Parkba, ahol sok állatot láttunk egy nagy körülkerített területen belül. Itt kocsival megy végig az ember a kijelölt úton, mivel az autóból tilos kiszállni a biztonság érdekében. Ez a park a vadonban volt, csak egy nagy kerítés választotta el az állatokat attól, hogy az emberek közé mehessenek, de a park területén akármilyen közelre jöhettek az autókhoz. Láttunk elefántokat, zsiráfokat, impalákat és orrszarvút is. Pilanesbergben nem lehet kihagyni a madarakat sem, és ott szinte nincs is olyan madár, amit itt Szlovéniában vagy Magyarországon láthatsz (talán csak az állatkertben). A szüleim nagyon sok időt töltöttek a madarak nézésével, de mivel nekem nem túl érdekesek, én hamar eluntam magam.

Egy-két nap után máris indultunk utazásunk fénypontjához Krugerbe. Mivel a repülést kicsit fel akartuk függeszteni, ezért újra az autót választottuk közlekedési eszköznek. Hogy Boksburgból az állatok hivatalos vadonjába érjünk, ahhoz öt óra kellett. Az út gyorsan eltelt, gyorsabban, mint gondoltuk. A szállodánk úgy nézett ki, mint egy labirintus. A neve Protea Hotel volt. Másnap indultunk a csodaszép Kruger Nemzeti Parkba, ahol sok állatot láttunk. Persze az összes állatot egy nap alatt nem lehet megtalálni, sőt még három nap alatt sem. A három nap alatt láttunk nagyon sok különleges madarat, persze elefántot és impalát – ezekre csak az mondtuk, hogy „ó, impalák..., oké, mehetünk tovább!”, de én az impalák látványát is élveztem azért –, és a „Big 5”-öt is: oroszlán, orrszarvú, leopárd, elefánt és bivaly. Minden nap hat órát voltunk kint a vadonban, ahol minimum 30 fok volt, de nagyon megérte. Persze az autóból nem szállhattunk ki, mert a vadállatok prédának tekintenek minket és levadászhatnak. Az utolsó napon táncelőadást tartottak a hotelben fiatal gyerekek, akik régi afrikai táncot mutattak be.

Amikor Krugerből visszaértünk, akkor a Johannesburg melletti Oroszlán- és Szafariparkba mentünk, ahol leopárdot és kisoroszlánokat simogathattunk. Ott is volt egy kisebb szafari, de ott tudták az állatok létszámát, így ott kisebb, elkülönített ketrecekben voltak, nem pont úgy, mint a Kruger Parkban.

Az utolsó pár napot Fokvárosban töltöttük, ahol egy turistabusszal körüljártuk a legtöbb turisztikai pontot, de akadt egy probléma. A Table Mountain oldalában – ami egy lapos, de nagyon szép hegy – a forróság miatt tűz keletkezett. Miközben a turistabusz ment körbe, lehetett látni a sok helikoptert, ahogy az óceánból a tűzre öntik a vizet. A tűz miatt sajnos ki kellett hagynunk a hegy látogatását, de a többi helyet örömmel néztük meg.

A fürdés sem maradt ki, ki is használtuk a meleget. Nagyon sok időt töltöttünk a vízben, de nem csak úsztunk, hanem pingvinekkel is találkoztunk.

Mielőtt végleg viszlátot intettünk, meglátogattuk az „Isten ablakát”. Ez egy nagyon szép hely, és érdemes is meglátogatni, csak nem éppen tél közepén. Mi akkor mentünk, és a sok ködön kívül nem láttunk sokat, viszont egy sétát azért tettünk ott a friss levegőn.

Amikor eljött az idő, hogy hazainduljunk, fájó szívvel pakoltunk be a bőröndjeinkbe. A hazafelé vezető úton kicsit féltünk is a rossz idő miatt, de szerencsére épségben szálltunk le a gépről.

Nagy Lizett Emma, 1. Sz. Lendvai KÁI, 7.b

MCSi Design
A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.