kele
2019. 12. 05.
kiscim4919

Tábori élmények Kruševóból

krusevo3319Végre eljött a nagy nap! Megyünk Észak-Macedóniába! Nagyon vártam már az izgalmasnak ígérkező tábort. Mi, szlovéniaiak reggel egykor indultunk az általános iskola parkolójából. Az utunk először is Szigetszentmiklósra vezetett minket, ahova egy picivel hamarabb is érkeztünk. Ott átszálltunk a kombinkból a buszra, később pedig a szigetszentmiklósiak és az erdélyiek is csatlakoztak hozzánk. Egy igazán hosszú útnak néztünk elébe. Észak-Macedónia felé felvettünk még csapatokat a Vajdaságból. Körülbelül este tizenegy óra lehetett, amikor megérkeztünk a diáküdülőhöz. Mindenki nagyon fáradt volt, amikor az ebédlőben fogadtak minket. Az üdvözlőbeszédet is rövidre fogták, majd gyorsan felosztottak minket csapatokba és egy-egy macedón gyerek felkísért minket a szobáinkba. Az utóbbiak nem voltak épp szépek, viszont kényelmesek és tiszták. Hamar elaludt mindenki.

Másnap korán keltünk, személy szerint elviseltem volna még egy pár óra alvást. A reggeli finom és bőséges volt. A napot ismerkedéssel kezdtük. Nagyon kellemes volt, viszont a nevek elég nehezen maradtak a fejemben, de ezzel nem csak én voltam így. A táborban volt wifi is, de sokat kellet várni, mire rácsatlakozik a hálózatra. Szombaton gyönyörű füzeteket készítettünk szalvéta segítségével. A hangulat az alkotás közben nagyon kellemes volt. Mindenki igazán segítőkész és kedves volt.

Vasárnap megemlékezés zajlott a diáküdülőben, mégpedig a Kruševóba menekült 56-os magyarokra emlékeztünk. Egy részüket néhány család befogadta, mások pedig a Šula Mina diáküdülőbe kerültek. Az ünnepi műsorban részt vett a békéscsabai Tabán magyar néptánccsoport is, mi pedig készítettünk egy rövid előadást. Másnap Ohridba látogattunk, ahol megnéztünk néhány szép kolostort és egy amfiteátrumot is.

Egyik este lementünk Kruševó központjába és ott megnéztük a Tabán néptánccsoport esti műsorát. Késő este tértünk vissza a tábor helyszínére. A további két napban sokszor játszottunk és ismerkedtünk egymással, a táncház és a „Ki mit tud?” sem maradt el, de a legemlékezetesebb az volt, amikor ellátogattunk egy múzeumhoz, majd megtekintettük a híres macedón énekes, Toše Proeski emlékkoncertjét. Másnap az emlékházába tértünk be. Toše rendkívül jó és híres énekes volt, aki Kruševóban született. Előtte állt az egész élet, amikor is 2007 októberében autóbalesetben elhunyt Horvátországban. Nagyon fiatal volt és a karrierje kibontakozni látszott akkoriban. Az ő tiszteletére építették meg az emlékházat, amiben az általa használt tárgyak vannak. A stúdiójában egy viaszbábu ül, épp úgy, ahogy hajdan ő szokott...

Este a tábortűz mellett búcsúztunk el egymástól és a tábortól. Szerdán reggel útnak eredtünk Skopje felé. Skopjéban eltöltöttünk pár órát, ami szerintem a tábor csúcspontja volt. Igaz, nagyon meleg volt, mi pedig délben járkáltunk a forró nap sugarai alatt, de minden egyes percért megérte. Skopje után már csak a hazafelé vezető út maradt. A kis muravidéki csapat csütörtökön reggel biztonságban megérkezett Lendvára.

Köszönjük a macedóniai Magyar Teleház Szervezetnek a meghívást, a törődést, a TÁBORT és az MNMI-nek a szervezést.

L.S.

MCSi Design
A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.